Tuesday, 15 November 2016

Cabaran 30 Hari Blogging : Warna Kegemaran


Favourite Colour ?

Saya lebih suka warna yang terang dan takla gelap sangat. Lebih kurang macam smoothies gituuhh.. 
Macam Biru Laut , Purple pun boleh masuk :)

Jom kita tengok makna disebalik warna kegemaran kita. Baca boleh, percaya ? terpulang laaa :'D



MERAH
ッ Warna ini melambangkan keadaan psikologi yang mengurangkan tenaga, mendorong makin cepatnya denyut nadi, menaikkan tekanan darah dan mempercepat pernafasan. Warna ini mempunyai pengaruh produktiviti, perjuangan, persaingan dan keberahian.


1.Merah Terang :
ッ Warna ini melambangkan kekuatan kemahuan atau cita-cita. Sifatnya : Agresif, Aktif, Eksentrik. Pengaruhnya : Berkemahuan keras, penuh ghairah, semangat,dominasi, kelakian.


2.Merah Jambu :

ッ Warna ini melambangkan romantisme, feminim. Warna ini mempunyai sifat menuntut dalam kepasrahan, menggemaskan dan jenaka.


BIRU
ッ Warna ini melambangkan ketenangan yang sempurna. Mempunyai kesan menenangkan pada tekanan darah, denyut nadi, dan tarikan nafas. Sementara semua menurun, mekanisme pertahanan tubuh membangun organisme.


1.Biru Tua :
ッ Warna ini melambangkan perasaan yang mendalam. Sifatnya : Konsentrasi, kooperatif, cerdas, perasa, integratif. Pengaruhnya : Tenang, Bijaksana, Tidak Mudah Tersinggung, Ramai kawan.


2.Biru Muda :
ッ Warna ini melambangkan keanjalan dari cita-cita. Sifatnya : Bertahan, Protektif, Tidak Berubah fikiran. Pengaruhnya : Keras Kepala, Teguh, Sering Bangga Diri, Berpendirian tetap.


KUNING
ッ Warna ini melambangkan kegembiraan. Warna ini mempunyai sifat : Leluasa dan santai, senang menunda-nunda masalah. Berubah-ubah tapi penuh harapan, mempunyai cita-cita setinggi langit dan semangatnya juga tinggi.


1.Kuning Terang :

ッ Warna ini melambangkan sifat spontan yang eksentrik. Sifatnya : Toleran, Investigatif, Menonjol. Pengaruhnya : Berubah-ubah sikap, berpengharapan, pemurah, tidak percaya.


HIJAU
ッ Warna ini melambangkan adanya suatu keinginan, ketabahan dan kekerasan hati. Mempunyai keperibadian yang keras dan berkuasa. Warna ini mempunyai sifat: meningkatkan rasa bangga, perasaan lebih superior dari yang lain. Orang yang menyukai warna ini umumnya senang dipuji, senang menasihati orang lain.



KELABU:

ッ Warna ini tidak menunjukkan erti yang jelas. Tidak terang dan sama sekali bebas dari kecenderungan psikologi. Warna ini cenderung neutral.


HITAM :

ッWarna ini melambangkan kehidupan yang terhenti dan kerananya memberi kesan kehampaan, kematian, kegelapan, kebinasaan, kerosakkan dan kepunahan.



COKLAT :

ッWarna ini seringkali menunjukan ciri-ciri : suka merebut, tidak suka memberi hati, kurang toleran, pesimis terhadap kesejahteraan dan kebahagian masa depan.


UNGU :

ッWarna ini adalah campuran warna merah dan biru yang melambangkan sifat Gempuran Keras yang dilambangkan oleh warna biru. Perpaduan antara keintiman dan erotis atau menjurus pengertian yang mendalam dan peka. Sifatnya sedikit kurang teliti tetapi selalu penuh harapan




 Ada betulnya makna warna yang saya pilih tadi, Biru Laut aka Biru Muda dan Purple . Heheee >.<
Korang pulak macam mana ?



Thank You :)






Shaklee Independent Distributor
Nur Amirah bt Amran (SID : 1204268)
♥ SMS/WS : 013-915 3139
♥ Fb : Nur Amirah
♥ IG : shaklee.mira
♥ Twt : shaklee_mira
♥ Email : cnuriman12@gmail.com
Shaklee Kuantan



These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Cabaran 30 Hari Blogging : Petua Orang Lama Mengatasi Keputihan


Petua Orang Lama :)

Harini saya nak share petua yang saya tidak tersengaja terjumpa di carian google, Bagaimana Nak Merawat Masalah Keputihan Secara Semulajadi.  Petua orang dulu-dulu kala..
Keputihan merupakan masalah bagi kaum wanita, jom tengok petuanya ...




1. Pegaga





1.Ambil secekak pucuk pegaga dengan akarnya sekali dan bersihkan.

2.Kemudian anda rebuslah pucuk pegaga tadi bersama 2 gelas air bersih.

3.Masukkan sedikit garam kedalam air rebusan itu.

4.Setelah mendidih ,biarkan ia sehingga sejuk.

5.Apabila air rebusan telahpun sejuk,anda tapislah air rebusan itu.

6.Minum air tersebut 2 kali sehari.

7.Amalkan sehingga masalah keputihan dan rasa gatal itu sembuh.




2. Sireh 





1.Ambil 12 helai daun sireh dan bersihkanya.

2.Kemudian anda sediakan 1 liter air suam.

3.Ramas kesemua daun sireh tadi bersama-sama air suam tadi.

4.Tapislah air tersbut.

5.Gunakan air tapisan untuk mencuci bahagian alat sulit anda.

6.Selain dapat menghilangkan rasa gatal dan bau, petua ini juga dapat merapatkan kembali bahagian alat sulit wanita.

7.Lakukan sehingga anda dapat mengatasi masalah keputihan yang dialami.


Cara yang saya gunakan setakat ini cuma makan sahaja :)

3. Alfalfa Complex 


Untuk botol kecil alfalfa complex mempunyai 330 biji, botol besar 700biji. saya cuma mengambil alfalfa sebanyak 5 biji sehari sahaja untuk masalah keputihan. Mudah didapati dan senang diamalkan :)


Dapatkan Harga Promosi Alfalfa Complex Sepanjang November Ini !!!!
Cuma RM 53. Beli 3 percuma 1 !!!!
 Berbaloi Baloi !


Thank You :)






Shaklee Independent Distributor
Nur Amirah bt Amran (SID : 1204268)
♥ SMS/WS : 013-915 3139
♥ Fb : Nur Amirah
♥ IG : shaklee.mira
♥ Twt : shaklee_mira
♥ Email : cnuriman12@gmail.com
Shaklee Kuantan



These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Monday, 14 November 2016

Cabaran 30 Hari Blogging : Tips Kecantikan - Bau Badan~



Tips Kecantikan ? Bagi saya kecantikan bermula dari dalaman. Harini saya nak share bagaimana nak cantik dari dalam hingga luar. ehehe.. Padahal diri takdelah cantik mana, ala konfiden tu ada xD

Actually cuma nak share bagaimana nak menghilangkan bau badan yang memang berasal dari badan kita sendiri.? Muka tak cantik takpe, asalkan jangan ada bau badan yang sangat menyengat hidung. Nak keluar dengan kesayangan pun kena cover kan? haisshh susah susah . 


Punca-punca bau badan.

1. Biasanya bau yang kurang enak ni datang daripada bahagian ketiak dan kaki. Ia berlaku disebabkan proses metabolisme bakteria iaitu corynebacteria. Dalam proses tersebut, bakteria akan memecahkan bahan-bahan organik yang terkandung di dalam kulit. Hasilnya, ada yang bertukar menjadi peluh dan terlekat pada baju atau kasut.

2. Diet yang tidak seimbang dan tidak sesuai juga menyumbang kepada permasalahan ini.

3. Bagi wanita, hormon turut dikatakan salah satu punca yang menyebabkan badan berpeluh dan berbau.

4. Punca lain adalah sikap ambil mudah pada soal kebersihan. Misalnya, memakai baju kotor, tidak mandi dan pelbagai tabiat buruk lain.







Penyelesaian yang boleh dilakukan.


1. KERAP MANDI


⧪ Biasanya masalah berat badan sering terjadi kepada golongan yang kuat berpeluh. Peluh ni apabila bercampur dengan bakteria akan mengeluarkan bau yang busuk. Bagi mengatasinya, perlulah amalkan mandi sekerap mungkin. Gunakan sabun anti-bakteria untuk membunuh kuman.


⧪ Terbayang pulak dengan lelaki yang kuat bersukan tu, lepastu ada pulak masalah bau badan, yang tu memang kena kerapkan lagi mandi tau!


2. JANGAN GUNAKAN DEODORAN


⧪ Ramai yang menganggap penggunaan deodoran adalah penyelesaian untuk masalah bau badan. Sebenarnya ia tidak tepat. Pewangi hanya dapat menutup bau buat sementara sahaja. Lebih teruk jika, percampuran peluh dan pewangi yang terdapat dalam deodoran boleh mengundang bau yang lebih busuk.Pilih set penjagaan tubuh yang bebas pewangi.


3. KURANGKAN MAKANAN PEDAS


⧪ Pemakanan tidak sihat bukan sahaja mempengaruhi kesihatan malah bau badan. Jika anda gemar makanan segera, badan akan menghadamkan makanan dan mengeluarkan bau yang kurang enak. Elakkan makanan berminyak, makanan diproses dan yang mengandungi bahan kimia. Kandungan sebegini tidak baik untuk kesihatan dan mempunyai kesan sampingan yang lain.


⧪ Makanan yang pedas dan berempah akan membuatkan tubuh mudah berpeluh. Ia juga mengeluarkan bau yang tidak enak. Oleh itu, kurangkanlah makanan pedas sebagai usaha menghindar bau badan.



4. AMALKAN SUPLEMEN YANG MEMBANTU MENGHILANGKAN BAU BADAN


⧪ Bagi yang mementingkan penampilan diri.dan mahu elakkan bau badan ni, Shaklee ada suplemen yang boleh membantu anda.


⧪ Supplemen yang dicadangkan adalah Alfalfa Complex.



Bagaimana Alfalfa Shaklee membantu menghapuskan/menghilangkan bau badan??


Alfalfa atau nama saintifiknya Medicago Sativa bertindak sebagai :

✔ Penyahtoksik - membantu menyahtoksik toksin yang tersimpan di dalam badan

 Pembersih darah - mencuci dan membersihkan darah

 Agen anti kulat - klorofil yang terdapat di dalam alfalfa dapat membunuh bakteria di dalam badan dan bertindak sebagai deodoran semulajadi kepada badan.

 Fiber - tinggi serat untuk membantu proses penghadaman dan menggalakan pelawasan yang baik.

 ✔ Membantu menggalakan fungsi kelenjar pituitari berfungsi dengan baik dan lancar.


Alfalfa ni bersifat alkali pada badan dan ia kaya dengan mineral seperti kalsium, magnesium, fosforus, besi, kalium. Ia juga menganduni klorofil, karotena,vitamin A,D,E,B-6,K dan beberapa enzim pencernaan yang tinggi.

Lagi Kelebihan Alfalfa.






Dengan pembelian 3 botol alfalfa shaklee pada bulan November sahaja, anda akan PERCUMA 1 botol alfalfa yang berharga RM 53 !
Boleh share dengan kawan-kawan yea :)




Thank You :)






Shaklee Independent Distributor
Nur Amirah bt Amran (SID : 1204268)
♥ SMS/WS : 013-915 3139
♥ Fb : Nur Amirah
♥ IG : shaklee.mira
♥ Twt : shaklee_mira
♥ Email : cnuriman12@gmail.com
Shaklee Kuantan



These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Name:
Email Address:
No Tel Yang Boleh DI hubungi?
Pernah Guna Supplemen Shaklee? Ya
Tidak
Guna Supplemen Brand Lain
Boleh Saya Bantu Untuk Masalah ? Berat Badan
Masalah Kulit
Masalah Dalaman
Berhenti Merokok
Bagaimana Mahu Jadi Ahli
Jana Pendapatan Sampingan Bersama Shaklee
Sebarang Pertanyaan / Maklum Balas ?

Get your own free form like this one.